Водопад Рилска Скакавица

Водопадът Рилска Скакавица е най-високият водопад в Рила планина. Намира се на 1950 м н.в., а водите му се спускат от 70 м.
Asset 7

Хижа „Скакавица“ – водопад Рилска Скакавица – 40 минути

ОПИСАНИЕ НА МАРШРУТА

Местност Зелени Преслап – хижа „Скакавица“

От местност Зелени Преслап тръгнете по широкия черен път. Маркировката, която трябва да следвате, е червено-жълта, като жълтата по-късно продължава към хижа „Рилски езера“.

След 10-15 минути ще стигнете разклонение с табели. Табелите са ясни, но все пак внимавайте да не ги пропуснете. Поемете надясно и тръгнете през гората.

От тук пътеката е само нагоре към хижа „Скакавица“, като на места по нея има изградени дървени стъпала, парапети и мостчета.

Някъде по средата на маршрута ще чуете ромолене на вода. На около 100 метра Някъде по средата на маршрута ще чуете ромолене на вода. На около 100 метра вляво от главната пътека се намира един малък, но красив водопад.  Мястото е подходящо за отмора и снимки. След още 20 минути изкачване по пътеката ще стигнете до хижа „Скакавица“. Малко преди нея ще видите отклонение вдясно и синя маркировка – това е пътеката към връх Кабул. В хижата можете да си направите почивка, да хапнете и да се насладите на природата.

Хижа „Скакавица“ – водопад Рилска Скакавица

За водопада трябва да продължите по пътеката след хижата. Тук вече няма лентова маркировка, но има стрелки, които насочват. Пътеката излиза в красива долина с много различни цветя и растения. След това отново навлизате в гората. Маршрутът се вие покрай реката и нейните малки водопадчета. Веднага щом излезете от гората, в далечината на отсрещните скали ще видите водопада. Колкото повече се приближавате, толкова по-внушителен изглежда той. Можете  да се качите до подножието му и да усетите пръските му.

Сподели:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван.