Хижа „Хубавец“ и хижа „Балкански рози“

Хижа „Хубавец“ се намира на 970 м н.в. при водослива на Малката и Голямата река. Хижа „Балкански рози“ се намира на 1100 м н.в. в резервата „Стара река“, на брега на Голямата река.
Asset 7

Междинна станция на лифт Сопот – хижа „Добрила“ – 1 час

ОПИСАНИЕ НА МАРШРУТА

Парк „Евлоги и Христо Георгиеви“ – хижа „Хубавец“

Маршрутът започва от градския парк на Карлово. В края на парка има мост със зелени парапети, по който се стига до водопада Сучурум. Вляво преди моста започва тясна и стръмна пътека към хижите „Хубавец“, „Балкански рози“ и „Васил Левски“. Има табели, по които да се ориентирате, както и сини и зелени стрелки.

След около 15 минути катерене по стръмна пътека през гора ще стигнете разклонение. Пътеката надясно със синя маркировка е към хижите „Балкански рози“ и „Васил Левски“, а наляво – към хижа „Добрила“. Малко след това ще стигнете пейка с чешмичка. Продължете по-нагоре и не след дълго ще минете покрай табела на Национален парк „Централен Балкан“.

Пътеката ще ви отведе до следващото място с пейка, от където се откриват красиви гледки към Балкана, град Карлово и Карловската котловина. От тук маршрутът започва да се движи ту нагоре, ту надолу по скалист терен, навлизайки в горския пояс. Ще стигнете бараж и сграда, след които вдясно ще видите много приятна поляна покрай реката с пейки за отдих.

От тук до хижа „Хубавец“ остават около 50 минути. През цялото време ще се движите успоредно на Стара река, по приказна пътека през гората.

Мостчетата ще ви прехвърлят ту от едната страна на реката, ту от другата. Малко преди хижата ще стигнете разклонение – наляво пътеката продължава към хижа „Амбарица“, а надясно – към хижите „Балкански рози“ и „Васил Левски“.

В хижа „Хубавец“ можете да си направите кратка почивка и да си налеете вода.

Хижа „Хубавец“ – хижа „Балкански рози“

Продължете по пътеката, която минава вдясно от хижа „Хубавец“. Тя все така се вие покрай реката, като я пресича през няколко бетонни мостчета. След около 30 минути ще стигнете гроба на баба Меца стръвница. Няма как да не го забележите, защото е реален гроб на мечка. До него има дърво с аптечка и пейка за отдих. Пътеката е почти равна и е много приятна за ходене.

Малко преди хижа „Балкански рози“ има два метални моста, така ще разберете, че почти сте стигнали. В хижата можете да хапнете, да си починете и да се насладите на спокойствието и тишината, преди отново да тръгнете по обратния път.

От хижа „Балкански рози“ можете да продължите към хижа „Васил Левски“.

Сподели:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван.