Връх Левски (Амбарица)

Връх Левски (Амбарица) е връх се намира в Средна Стара планина. Висок е 2166 м.
Asset 7

хижа „Добрила“ – вр. Левски (Амбарица) – 1 час и 20 мин

ОПИСАНИЕ НА МАРШРУТА

лифт Сопот – хижа „Добрила“

От междинната станция може да тръгнете по широкия песъчлив път или по пътеката в ляво, която върви успоредно на пътя. Препоръчваме пътеката, защото е по приятна за ходене, маркировката е жълта. Пътеките се сливат и след около 20 минути от началото ще стигнете табели на НП „Централен Балкана“. Продължете по главния път и малко след табелите ще видите разклонение: надясно – към хижа „Добрила“, направо – пътят продължава към хижа „Незабравка“(не работи).

Следва стръмно изкачване, след което ще се озовете на широка поляна с красиви гледки. Продължете по пътеката, която минава покрай горната станция на лифт „Сопот“ (не работи). От тук пътеката става все по-лека, навлиза се в иглолистна гора и так,а след около 20 минути ходене, ще стигнете хижа „Добрила“. В хижата можете да хапнете, да си починете и да си налеете вода, защото в следващата част на маршрута няма.

хижа „Добрила“ – връх Левски (Амбарица)

От хижа „Добрила“ тръгнете през източната порта на двора на хижата. Маршрутът започва със стръмно изкачване. Следвайте коловата маркировка. След като минете изкачването следва кратък равен участък, а после отново трябва да изкачите едно възвишение. Продължете по билото, като следвате коловата маркировка.

При ясно време пред вас ще се открие и крайната цел – връх Левски. Често в тази част се срещат стада диви коне. Последното изкачване е най-изморително, но с няколко почивки ще стигнете върха. Ще го познаете по цветния заслон „Амбарица“.Гледките към „гръбнака на Балкана” са зашеметяващи.

При ясно време от върха се виждат: на изток върховете Купена, Костенурката и Ботев, а на запад – хижа „Амбарица“.

Сподели:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван.