Липсват продукти в количката.

Общо:

3/6 средно

времетраене

3 часа и 20 минути

дължина и тип на маршрута

9.1 км

Любопитна информация за Сините камъни, хижа „Карандила“ и водопад Футула

• Сините камъни, хижа „Карандила“ и водопад Футула се намира в Източна Стара планина.
• Територията на природния парк има площ от близо 11380,3 хектара и се намира на източния склон на Стара планина.
• Хижа „Карандила“ се намира в местността „Карандила“, в природен парк „Сините камъни“.

Как се стига до Сините камъни, хижа „Карандила“ и водопад Футула?

С кола:

Водопад Футула – долна станция лифт „Сливен“ – 50 минути

Описание на маршрута

Долна станция на лифт „Сливен“ – хижа „Карандила“

Пътеката започва вляво от долната станция на лифта. Първо се преминава дървено мостче и след това започва леко изкачване. След 10 минути отново минавате мост и пейки. Ако е пролет – ще има вода и ще чувате шума на реката. През есента често е пресъхнала. Продължете все нагоре по песъчливо-каменистата пътека. След 20 минути от началото се стига до популярното скално образувание – Халката.

От тук продължете по пътеката с жълта маркировка, като не след дълго отново ще навлезете в гора. Ще видите чешмичка и няколко пейки. След още 5-6 минути вървене ще излезете от гората и ще минете под лифта. Отново ще навлезете в гора. Пътеката се разклонява за кратко и пак се съединява. Ще минете още едно мостче и ще продължите в гората. По-нататък ще видите пейки и паметник на алпиниста Милен Метков. Пътеката продължава наляво покрай скалите, но ако искате, можете да се отклоните и да продължите по пътеката направо, за да се насладите на гледките.

След час и 30 минути от началото ще минете покрай заслон „Стоте войводи“. Продължете по пътеката и след около 20 минути ще стигнете разклонение: наляво – към хижа „Карандила“, а надясно – към езеро Карандила и фурна „Карандила“, където предлагат много вкусен хляб. В района на фурната има заведения, детски площадки и игрище.

Още 10 минути ходене от разклонението и ще излезете на асфалтов път – пресечете го и ще видите в далечината хижата. Там готвят много вкусно и предлагат местна крафт бира.

Хижа „Карандила“ – водопад Футула – град Сливен

От хижа „Карандила“ поемете по асфалтовия път към горната станция на лифта. Ще видите кафява табела и път направо и наляво. Тръгнете направо и надолу по пътеката, за да съкратите пътя. След като стигнете лифта го заобиколете. Ще излезете на широко място с гледка към връх Голяма чаталка.

Тръгнете по пътеката с жълта маркировка (за връх Голяма чаталка) – навлиза се отново в гора. По пътеката има много красиви гледки. След 10 минути ще стигнете до табела – тук тръгнете наляво към град Сливен.

Пътеката е предимно песъчлива и върви успоредно на река Равна. Ще видите табелка за горния водопад Футула. На няколко места има упътващи табели към град Сливен. Около 10 минути след първия водопад ще стигнете и втория.

Може да се отбиете да го видите. Пътеката продължава все надолу. В един момент ще излезете на открито, ще видите лифта и ще минете под него. Тук вървите сред висока растителност. Не след дълго ще се включите в главната пътека. Тръгнете надясно към скалното образувание Халката и по познатия вече път.

Мариана Киречева

Аз съм дизайнер по професия и любител планинар. От малка ходя по планините и винаги съм носила в себе си тази любов и свързаност с природата. Още през 2014 започнах първия си блог с идеята да споделям авторски снимки и лични преживявания из различни кътчета на България. Надявам се да намерите интересна и полезна информация тук.

Сподели:

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Планинка е проект, създаден от любовта към дизайна и планината.