Попово езеро

Езерото е най-голямото от единадесетте Попови езера. Дълбоко е 29.5 м, с което се нарежда на второ място в България.
Asset 7

Хижа „Безбог“ – Попово езеро – 1 час и 20 мин

ОПИСАНИЕ НА МАРШРУТА

Хижа „Безбог“ – Попово езеро
За да стигнете до популярното Попово езеро тръгнете от хижа „Безбог“. Следвайте зелено – жълтата маркировка. Заобиколете по десния бряг на Безбожкото езеро, като вдясно може да видите основите на старата хижа „Безбог“ – построена през 1960-та година. Тя е била разрушена през 1971-ва година от лавина, която пада по улея от връх Безбог. За щастие няма пострадали. През следващата 1972-ра година започва строежа на новата хижа „Безбог“ вече на по-подходящо място, където се намира и до днес. Продължете направо към най-трудната част от прехода – така наречената „душевадка“. Това е стръмна пътека, която още в началото ще ви остави без дъх. Минете ли този участък останалата част от маршрута е песен. Пътеката за малко преминава сред клекове, след което пред вас се откриват невероятни гледки към връх Сиврия и връх Джангал.

В далечината ще видите и целта за деня – Поповото езеро. След около 20-30 минути ще стигнете до разклон, от който трябва да продължите направо. Надясно пътеката води към върховете Полежан и Безбог. Следват леки спускания и изкачвания по маршрута, като след около 10 минути преди да стигнете езерото ще се отзовете на второто и последно разклонение. Надясно с жълта маркировка е пътеката към хижа „Демяница“, а наляво по зелената маркировка продължава пътеката, която трябва да следвате.

Очаква ви един последен склон преди пред вас да се открие красивото Попово езеро. Не можете да го сбъркате. В средата му има малък остров покрит с клекове. Езерото е обградено от върховете Сиврия (2591 м, ляво), Джангал (2729 м, дясно), Джано (2657 м), които го пазят.
Оттук може да продължите за заслон Тевно езеро, да изкачите връх Джано , връх Джангал или да се върнете по обратния път към хижа „Безбог“.

Ако разполагате с повече дни за раходка около хижа „Безбог“, то непременно трябва да посетите и връх Безбог. От Попово езеро можете да продължите към Самодивски езера , Тевно езеро или връх Джано.

Мариана Киречева

Аз съм дизайнер по професия и любител планинар. От малка ходя по планините и винаги съм носила в себе си тази любов и свързаност с природата. Още през 2014 започнах първия си блог с идеята да споделям авторски снимки и лични преживявания из различни кътчета на България. Надявам се да намерите интересна и полезна информация тук.

Сподели:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

4 Responses

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван.